Oldal: 2 / 3

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2018.02.28. 20:07
Szerző: Elmynster Vandergehastat
Ezt is megbeszéltük. Köszönöm szépen mindenkinek, aki fényt gyújtott setét fejemben!

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2018.03.01. 00:35
Szerző: Harli
Lenne egy javaslatom/ötletem.
A vértezetekről. Ugye jelen szabályok szerint van a könnyűvért (bőr, posztó) és van a nehézvért.
Többen az oldalon írták, hogy van rajtuk láncing, sodrony vért. Mint egykori hagyományőrző (és pár darab korhű vértezet tulajdonosa), mondom hogy a láncing sokszor könnyebb és nem is ad akkora védelmet mint egy jó bőrvért. Sőt a sodrony és láncing egyedül csak a vágások ellen véd, szúrások ellen még annyit sem véd mint egy vastagabb posztóvért vagy egy lamellás bőrvért.

Nehéz vértezet egyedül a fémből (legyen az acél vagy bronz) készült LEMEZpáncél.

A bőrvért (legyen az hasított, lamellás vagy pikkelyes) az általában könnyű vértezetnek hívják, de csak az anyaga végett, és nem feltétlenül a súlya végett. A posztóvért vagy éppen a gambeson (ami a fegyverkabát, ami amúgy egyfajta vért alatti öltözet a becsapódások csillapítására) is könnyűvért kategória.

A sodrony- és láncing, a szegecselt bőrvért vagy az egyéb kombinált vértek (pl: bőrvértre bronzlapok vannak szegecselve a kritikus helyekre pl: szív és has környéke), ezek középvértek.

Egy 12 kg-os láncingben nehezebb mozogni, mint egy 30 kg-os lemezvértben. A lánc- és sodronyvértek a hajlatokat is fedik, a láncszemek pedig egymásba vannak kapcsolva, ezért van egy folyamatos húzó ellenállása, ami nehezíti a mozgást. A lemez vértek elosztása viszont jó, így meglepően könnyű mozogni benne. Párás, esős és nyirkos időben egy bőrvért simán lehet másfélszer nehezebb, mint egy láncing, és mozogni is nehezebb benne.

Szerintem a realitás végett kellene egy -2EP-s közepes vértezetet is szabályzatba iktatni. Mit tudom én, mondjuk minimum 3 erőpont kelljen hozzá.

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2018.03.02. 11:51
Szerző: Mord
Köszönjük az észrevételt!

Annyit tudok, hogy a pajzsokra most biztos lesz új kiegészítés. Talán a vértek is belekerülnek, ebben nem vagyok biztos. De bizonyos, hogy fontolóra veszik.

Üdvözlettel
Mord

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2018.03.13. 19:51
Szerző: Lassarina
Kedves Játékosok!

Végre elkészültünk a várt fejlesztésekkel.

E szerint kibővült a "Karakteralkotás és Fejlődés" szabályzat "Karakterfejlődés" rovata, amelyben végre egyértelművé tettük, hogyan és mi módon szerezhet a karakter TP-ket, és mennyi TP-t kell összegyűjteni a szintekhez. :)

Bővült továbbá a "Karakteralkotás és Fejlődés" szabályzat "A Mágiáról" bekezdése is, amiben leírtuk, hogyan működik az új mágiák tanulása.

És végül, de nem utolsó sorban, feltöltöttük a "Kockadobás" szabályzatba a fegyverek, pajzsok és vértek frissített, bővített listáját. Bekerült egy új kategória, az alkalmatlan eszközök harci használata! Ezt a pontját a szabályzatnak átnézni kötelező, de legalábbis erősen javallott, és kérek mindenkit, hogy e szerint módosítsa a karakterlapja pontértékeit a fegyverekből, pajzsokból adódó plusz értékeknél.

Jó böngészést. :) Észrevételt tenni, kérdezni ér.

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2019.01.03. 22:09
Szerző: Mord
Törpe szótár Ilw-től, kedveseim! ha valakinek arra lenne szüksége!

http://www.stormnexus.org/Dwarven_Langu ... S93laG4gsw

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2019.01.28. 14:18
Szerző: Taki
Kérdésem/Kérésem volna bizonyos játékmechanikai dolgokkal kapcsolatban.

Utóbb Kirikó karimat valaki más méreg készítésére bérelte fel. Akkor, mivel a szakértelmét harcon kívüli színesítő elemként játszom, a karim azt mondta volna pár fegyverre is kenhető méreg receptje, egy véralvadást gátló, és egy bénító. Nem gondolkodtam nagyon játékmechanikai megvalósításon, mert nem gondoltam hogy arra sor kerülne.

No mint kiderült, a katakter akinek kéne a méreg, az oldal mechanikáját nagyon is használó játékban használná.



Úgyhogy a kérdés/kérés: Hogyan lehet mérgeket a játékban használni?

Dungens and Dragons-ban a méreg célszámára (Ami 10 + Méreg erősség rendszerint.) kell Constitution mentőt dobni, vagy teljesül valamilyen hatás, és ez általában pár körig halmozódik, minden körben újra dobva a mentőt amíg nem sikerül egy mentődobás, vagy lejár a méreg időlimitje.

Ezt csak úgy áthozni nem lehet. Az itteni állóképesség dobások sokkal magasabbra mennek mint a D&D mentők, illetve ott csak egy D20 van rá dobva és összeadva a kari mentőértékével. Más részről a D&D mérgek többsége statokat húz le, ami egy 10-18 közötti értéknél elmegy, az itteni rendszer statjainál egy pont is sokkal többet jelent.


Szóval az adminoktól kérdezném, hogy itt a mérgek hogy működnének? Mondjuk a felhozott bénító méreg?

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2019.01.28. 15:45
Szerző: Mord
Mivel egy másik játékos ellen lesz használva (ugyanez van kalandban is), először is dobni kellene majd a karakter szakértelmével. Namost a célszám függ attól, milyen erősségű a méreg.
Bénító esetében a kérdés: Hogy kell beadni? Mennyi idő után hat? Hány körre hat? Állóképességgel tűrhető-e, és milyen célszámmal?
Ha mondjuk egy területre ható füstbomba, ami a belélegzés utáni első körben hat, és 3 körre marad bent, és végig magatehetetlenné tesz mindenkit, és le nem tűrhető, az elég nagy előnyt jelent a játékosoknak a másikkal szemben, én azt mondanám, hogy alapból egy nehéz célszám, 8-9, mivel szakértelme van rá, 6-7.

A véralvadás gátlónál szintén kérdés, hogy jut be a szervezetbe, mennyi időre hat, és mennyi + sebzést okoz az elvérzés a karakternek?
Ha mondjuk ez is területre ható bomba, be kell lélegezni, 3 körig marad a szervezetben, és minden körben +3 EP elvérzést okoz, az szintén elég erős pl, tekintve az ellenfelek ep-jét, és így a célszám itt is nehéz, 8-9, mivel szakértelme van rá, 6-7.

Szokott olyan is lenni kalandban, hogy a nehéz főzetek kikeverésénél a legnehezebb az alapanyag beszerzése. Egy kicsit úgy vagyok vele, hogy minél nehezebb beszerezni valaminek az alapanyagát, annál erősebb lehet a szer. :) De ez inkább mesélőkkel vezetett kalandokban szokás.

Namost ha jól láttam, wargra mentek. PvP helyzetben sokszor a játékosokra hagyjuk ennek eldöntését. De gondolom ez később is jó lenne neked, úgyhogy ha meg tudnád mondani pontosabban, mi is a két méreg hatása, állaga, használata, akkor tudnánk valami pontosabbat is felelni.

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2019.01.28. 16:06
Szerző: Taki
Mindenképpek, kardra, nyílvesszőre kenendő méregről van szó.

Levegőben terjeszteni legfeljebb csípős valamit tudnék elképzelni ami "vakít" legfeljeb annyira mintha valakinek finom őrölt paprikát dobnának a szemébe. (Mondjuk aki valaha dörgölt már csípősparikát a szemébe, az tudja ez mennyire durva is tud lenni) Vagy bűzbombát, ami főleg állatok elriasztására volna csak jó. Nem ezekről van itt most szó.


Szóval fegyverre kenendő méreg, aminek a véráramba kell bejutnia.

Bénítónak alapul venném a D&D-s példát, a célpont ügyességét húzná le. (Van tényleges teljes bénulást okozó is, de az szerintem túl durva előnyt ad a használójának. Az a D&D-ben is olyan 1000 aranyas valami.)

Véralvadásgátlót is onnan, lényegében a seb folyamatos vérzését okozná (Kicsi EP veszteség amíg el nem állítják valahogy, valami aminek nincs keze nyilván nehezen tenné, ezért jó állatok ellen.)

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2019.01.29. 21:00
Szerző: Mord
Osztás-szorzás volt, mert mindenki bölcsész-jogász-paraszt...

Fegyverre kenhető bénító méreg:
A bénító méreg -3d10 ügyességet ad 5 körre a célpontnak, a találat után egy kör míg hatni kezd (üresjárat). Alkimistának kell lenni, hogy kikeverje, annak 6-os célszám 2 sikerrel. Letűrés nincs.

Fegyverre kenhető véreztető méreg:
A méreg 1EP-t von le minden körben, 5 körig hat, a találat után egy kör míg hatni kezd (üresjárat). Alkimistának kell lenni, hogy kikeverje, annak 6-os célszám 2 sikerrel. Letűrés nincs.

Egy adag méreg egy fegyver. A fegyveren 6 órán át marad rajta.
Szerintem árban mindkettő megér 3-5 ezüstöt, de mint minden méreg, ez is jobbára illegális.

Ez így megfelel neked?

Re: Ötletek és javaslatok

Elküldve: 2019.01.30. 08:10
Szerző: Taki
Bőven, még jobb is mint amire én gondoltam, köszönöm. :)